Relacje » Zakątki (cudne) Kępy Oksywskiej - plaża w Rewie - TPK, 20 czerwca 2010

- ślad dodał Rolnik

Chociaż mamy już za sobą wiele wycieczek – to nie byliśmy jeszcze na Kępie Oksywskiej, jak się okazało pełnej ciekawych zabytków i wielu bardzo uroczych zakątków. W niedzielę spotkaliśmy się na stacji SKM Gdynia Stocznia i ruszyliśmy w kierunku zabytkowego kościoła na Oksywiu. Tutaj Mirek, rodowity Oksywianin, opowiedział nam bardzo ciekawą historię tego pięknego miejsca, którego historia sięga aż XII wieku. Zwiedziliśmy także dwa malownicze cmentarze, położone w pobliżu kościoła, na których znajdują się nagrobki zasłużonych Gdynian, m.in. Antoniego Abrahama i gen. Orlicz-Dreszera.

Po dalszych uroczych zakątkach Kępy Oksywskiej poprowadził nas Przemek, który znał wszystkie kręte ścieżki przez ogródki działkowe, łąki i lasy, prowadzące do osad rybackich, punktów widokowych na szczycie klifu, pięknych plaż i innych niezwykłych miejsc, jak np. niemiecka torpedownia z 1940 r. Przez Mechelinki dojechaliśmy do Rewy, gdzie zrobiliśmy dłuższy postój kulinarny na obiad, czyli przepyszną smażoną rybkę "prosto z morza" i inne smakowitości.

Dalej pojechaliśmy w kierunku Redy – tym razem pięknymi drogami przez pradolinę Redy prowadził nas Artur, który pokazał nam wszystkie możliwe skróty wokół swojego rodzinnego miasta.

Kiedy wjechaliśmy na teren Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego, okazało się, że mamy już mało czasu do planowanego zakończenia wycieczki, wcześniejszego niż zwykle ze względu na wybory. Po prostu - było tyle ciekawych i nowych miejsc do zwiedzenia na trasie, że nie dało się przejechać jej szybciej (no i oczywiście po drodze ta rybka, aż palce lizać!).

Skróciliśmy więc naszą trasę po TPK - przez Zbychowo, Reszki i czarnym szlakiem Zagórskiej Strugi dojechaliśmy do Koleczkowa i dalej asfaltem przez Bojano do Chwaszczyna. Część z nas pojechała do Gdańska przez Osową, a my ruszyliśmy przez Rębiechowo i nową ścieżką rowerową wzdłuż ul. Nowatorów dotarliśmy w okolice Auchan. Na mecie byliśmy nieco później niż planowaliśmy, ale mam nadzieję, że wszyscy, którzy jeszcze chcieli wrzucić swój obywatelski głos "do urny", zdążyli przed zamknięciem wyborów!

Dziękuję wszystkim za wspólną trasę i do miłego zobaczenia na naszych kolejnych wycieczkach!

Trójmiejska Inicjatywa Rowerowa

Dodane 22 czerwca 2010, 14:23 przez Małgosia

« poprzednie | pokaz ≡ | następne »Fotorelacja uczestnika iwcia

Fotorelacja uczestnika arturbac

Rolnik, 20 czerwca 2010, 20:38
arturbac, 20 czerwca 2010, 21:04
Jak wracaliśmy przez Rumię uległem namowom koleżanki i pojechaliśmy kawałek DDR, po 50m miałem gumę :-). Zmiana opony poszła gładko i w bardzo szybkim tempie, opony schwalbe zarówno hurricane i blizzard bez problemu można ręką zdjąć bez łyżek, na szczęście bo żadnej nie wożę.
Krzychu, 20 czerwca 2010, 21:10
Dzięki za wycieczkę:) Pełen profesjonalizm. Trochę historii Gdyni poznałem. To moja pierwsza setka z rwm. Mam nadziej ze będą kolejne. Pozdrawiam!
arturbac, 20 czerwca 2010, 21:43
No i zapomniałem z wrażenia, Dzięki za towarzystwo było miło.
mariusz-r, 20 czerwca 2010, 22:01
To była bardzo fajna wycieczka, chociaż ja odłączyłem się od grupy trochę wcześniej. Wycieczka była jeszcze bardziej interesująca, niż się na początku spodziewałem. Dziękuję wszystkim za wspaniałe towarzystwo.
Muszę jednocześnie stwierdzić, że TIR jest też bardzo "żarłoczny" i. niestety, wydaje mi się, że ja trochę już odstaję na niekorzyść w tej konkurencji : ). To chyba już z wiekiem wydajność w tych sprawach się zmniejsza : ). Ale po cichu liczę, że jeszcze po indywidualnym treningu trochę nadgonię tę sprawę, chociaż zdaję sobie sprawę z tego, że już czołówce TIR-u nie dorównam : ))).
Pozdro dla wszystkich
Iwona, 20 czerwca 2010, 22:26
Ta część Gdyni, którą dzisiaj zobaczyłam dzięki Wam, jest na prawdę urocza. Takiej Gdyni nie znałam. Po słodkim lenistwie za krzakami (bo na plaży za mocno wiało), dotarliśmy do punktu startu wycieczki z 55,5km na liczniku. Nie to co Wasza setka (: Dziękuję.

gosikatka, 21 czerwca 2010, 8:54
Dzięki bardzo za rewelacyjną wyprawę, garść cennych informacji historycznych oraz walory widokowe i smakowe tej wycieczki, moja pierwsza 100 dzięki TIR-owi minęła przemiło i niezbyt wyczepująco... do następnego!
iwcia, 21 czerwca 2010, 14:17
Super pogoda, piękne nadmorskie krajobrazy, świetne towarzystwo! Jedzonko też niczego sobie. ;) Dzięki wszystkim za wspólne kręcenie, a miłym kolegom za pomoc przy moim wyjątkowo pechowym rowerku. Limit "kapci" wyczerpałam chyba na kilka lat. :-/
Małgosia, 21 czerwca 2010, 23:39
Dzięki wszystkim za wspólną trasę! A szczególnie Mirkowi - za bardzo ciekawe opowieści o rodzinnym Oksywiu, Przemkowi - za pokazanie nam najfajniejszych ścieżek i wszystkich uroczych zakątków na Kępie Oksywskiej, Arturowi - za super nawigację do Redy i po TPK, Jurkowi za najlepsze pompowanie na wycieczce, Robertowi za wytrwałość "na zamku", a Iwonce - za inspirację i dzielne dążenie do celu, pomimo "strzelającej" dętki ;) I do miłego na naszych następnych wycieczkach "krajoznawczo-kulinarnych", których jeszcze trochę mamy w planach przez całe lato :)
Przemas, 22 czerwca 2010, 13:56
Świetna wyprawa. „Polecam się na przyszłość”.
mariusz-r, 23 czerwca 2010, 11:36
Co prawda trochę się już do tego przyzwyczaiłem, że na RWM-ie nie pisze się o mnie dobrze i nawet specjalnie o to nie dbam, ale miło byłoby, gdyby kiedyś ktoś, zwłaszcza przy okazji wyliczania szczegółowych podziękowań, czasem wspomniał też o moim drobnym wkładzie w przebieg i uatrakcyjnienie trasy. Pozdro
Alicja, 23 czerwca 2010, 11:44
Mariusz-r-u (jak to się odmienia??:)) dziewczyny jak przyjechały do mnie po wycieczce to wspominały,że pokazałeś kilka fajnych dróg,ze też Małgosia Cię nie ujęła w spisie ....to pewnie przez to że tylu chłopaków na wycieczce miała i z tego dobrobytu jej się zapomniało :)
mariusz-r, 23 czerwca 2010, 11:48
: ) Alicjo! Faktycznie! Nie dziwię się, że zginąłem w tym tłumie : ))) Pozdro : )