Relacje » Chmieleńska Biesiada z Tabaką, 26 lipca 2009

Dzień przywitał nas ulewa. Uporem maniaka i wariata uznałem ,że kontynuacja wycieczki jednak ma sens. Stojąc w lesie w Dolinie Ewy pod już słabo chroniącymi od deszczu drzewami podejmujemy wspólnie decyzje o skorzystanie z pociągu.

Za 30 minut odjazd miał pociąg do Kościerzyny. Szlak błękitny pozostawiamy na ładniejszy dzień.
Wszyscy żyliśmy nadzieją iż pociąg przegoni-ominie deszcz i w Kościerzynie bez przeszkód rozpoczniemy to co w Gdańsku było niemożliwe.

Tak też się stało. Zaraz po wejściu do pociągu słońce wystawiło nos zza chmur.
Start z Kościerzyny przebiegł trochę ociężale. Zmoknięci,głodni raczyliśmy się goframi,kawą na kościerskim rynku. Godzina zero jednak wybić musiała- mały rzut oka na mapę i ruszamy. Trochę na pamięć czasem improwizując,docieramy na odpust w jednej ze wsi,gdzie Mirek dokonuje zakupu broni na czarnym rynku. Będomino było formalnością,grzechem było by nie zajechać będąc tak blisko.
Przez Gołubie,Zgorzałe,Sznurki,Lampe docieramy do Chmielna. Zanim jednak tam dotarliśmy zaznaczyć trzeba o naszym nalocie na pole truskawek i malin ! Były przepyszne !

W Chmielnie bawiliśmy około 1,5 godzinki. Tabaki nawąchaliśmy się chyba aż do końca swych dni. Jak to turyści próbowaliśmy wszelakich smaków. Miętowa,jałowcowa,i wersja light bez tytoniu...........i inne. Wybór smaków i aromatów podobny do lodów gałkowych z zielonej budki. Pełno.

Z oczyszczonymi nosami i gryzieniem w gardle ruszać niestety trzeba było w dalszą drogę. Powrotną niestety.

Pełen wrażeń i zmęczony w domciu zameldowałem się po 22 ej mając na budziku około 140 km.

Wszystkim amatorom tabaki dziękuję za wspólne jej niuchanie !

Dodane 26 lipca 2009, 21:49 przez t.o.p.o.l.

« poprzednie | pokaz ≡ | następne »Fotorelacja uczestnika Łukasz

« poprzednie | pokaz ≡ | następne »Fotorelacja uczestnika t.o.p.o.l.

« poprzednie | pokaz ≡ | następne »Fotorelacja uczestnika olek

Piter, 27 lipca 2009, 16:58
Fajne zdjęcia; pozdrawiam :-)))
Aneta, 27 lipca 2009, 23:22
Przed biesiadą Seba opowiedział nam smutną, a zarazem romantyczną legendę o Chmielnie:

'Dwoje młodych ludzi darzyło się wielką, wzajemną miłością. Nie mogli jednak wziąć ślubu, gdyż nie zgadzali się na to ich rodzice, żyjący w nieprzyjaźni. Tak, więc miłość, zamiast upragnionego szczęścia przyniosła im cierpienie. Ze zmartwienia i tęsknoty za umiłowanym, pierwsza zmarła młoda dziewczyna. Pochowano ją w pobliżu kościoła, po jego lewej stronie.

Niedługo potem, z powodu jej śmierci, zmarł również nieszczęśliwy młodzieniec. Pochowano go po drugiej stronie kościoła. Wkrótce po ich śmierci z obu grobów wyrosły dwa pędy chmielu i połączyły się ze sobą ponad kościołem. Ludzie widząc to, jak szybko wyrosły owe pędy chmielu i powodowani ciekawością dokopali się aż do ich korzeni. Zobaczyli, że pędy chmielu wyrosły z serc obu zmarłych młodych ludzi. Przekonali się wtedy, że tych dwoje było dla siebie przeznaczonych.
Od obu owych pędów chmielu miejscowość otrzymała nazwę „Chmielno”.'

Piękne dzięki za sympatyczną niedziele :-)

ooo... tabaka dobra jest na katar, tak powiadają doświadczeni Kaszubi, lecz w umiarze :)
WOJT, 27 lipca 2009, 23:33
Też niedawano miałem wycieczkę do Chmielna od Kartuz pedałowałem niebieskim szlakiem rowerowym poziom jego trudności oceniam jako średni jednak jeszcze w Kartuzach przy jeziorze znakrze szlaku fundują nam przejazd wąską ścieżką. W lesie są dwa karkołomne zjazdy na których postanowiłem sprowadzić rower bo ja raczej nie jestem zjazdowcem. W Chmielnie byłem odwiedzić kuzyna będącego na wczasach. Do Gdańska wróciłem asfaltem
Janek, 28 lipca 2009, 0:02
I ja niedawno ciągnąłem rowerkiem na Chmielno . Miałem zamiar zrobić to przez Sianowo , ale tuż za 3rzekami zgubiłem szlak i zasięgnąłem języka kaszebskiego . Niestety nie zrozumiałem mowy tej bo jechałem na truskawki do góry złotej , a trafiłem na tabakę nad jeziorem . Była tam również biała tabaka w proszku , ale nie to wciągania , lecz do lizania !!!