Relacje » Koscierzyna - Wejherowo , 17 maja 2009

Kościerzyna - Wejherowo - ślad dodał Mxer

Na ten dzień jak zwykle czekałem cały tydzień dodam ,że długi tydzień : ) .O pogodę byłem tym razem spokojny , w piątek otrzymałem potwierdzenie ,iż pogoda będzie oki. Zapytacie zapewne skąd ta pewność więc odpowiadam ,otrzymałem telefon od Prezesa / czyt T.o.p.o.l / , ze wybiera się na niedzielny wypad i nie życzy sobie niespodzianek w postaci opadów w związku z czym pogodę zabiera ON : ) Nie wypadało mi dyskutować wiec się zgodziłem .

Poranek piękny / suchy/ ,szybki start i na TPK troszkę pokręciłem po lasach Oliwskich i zjazd na Bytowska w kierunku bramy Parku Oliwskiego ,dojeżdżając na miejsce zbiórki miałem nr 2 z jedynka uplasował się Paweł dodam ,ze była 6 .35 : ) . Po krótkim czasie przybywają kolejni chętni do kręcenia ,zbiera nas się pokażna grupka w liczbie osiem i w tym składzie o 7.10 startujemy na Osowę . Droga za każdym razem wydaje się krótsza jak i czas w którym ją pokonujemy . Na dworcu kolejowym przybywają kolejni którzy cierpią na bezsenność : ) ku jeszcze większej radości w pociągu są kolejni weseli rowerzyści i takim sposobem zbiera nas się szesnastu spragnionych kręcenia .
Kolej jak na tej trasie zawsze punktualna więc 9 minut kilka wysypujemy się w Kościerzynie w dobrze nam znanym już monopolowym robimy zapasy według potrzeb na dalszą drogę .Stąd ruszamy w nieznane zahaczając Kościerski rynek / Kamilka zażyczyła sobie espresso / .Udajemy się na zachód przecinając Rakownicę pomiędzy jeziorami Wieprznickie i Garczyn .kierunek południowy –zachód prowadzi nas do msc. Korne zmieniając go na północny zachód smigamy do Gostomka poprawiając na północ mijamy Ogonki i dalej na zachód do Zdunowic Małych tam mamy pierwszy postój na pięknej plaży i równie ładnym jeziorkiem Sumino . Dalsza droga wiedzie na zachód poprzez jezioro Suminko i od leśniczówki Zdunowie aż nad jezioro Mausz nad które docieramy od wschodu robiąc „mała” pętle na południe po czym na północ wjeżdżamy na rogatki Parchowa ,kolejne zaopatrzenie w miejscowym sklepie ,niestety w w/w sklepie kolega Topol wykupił i skonsumował wszystkie drożdżówki pozbawiając tym samym koleżankę Kasie możliwości zakupu wspomnianego towaru . Dodam ,iż byłem świadkiem negocjacji Ów dwojga uczestników na temat handlu towarem ,lecz kolega Seba pozostał nieugięty i nie uległ namowie oddania drożdżówki z marmoladą : ) .
Ruszamy dalej na północ robiąc mały zawijas w kierunku Sulęczyna i docieramy do mostku nad Słupią gdzie otrzymałem bardzo przydatne i trafne sugestie nawigacyjne od Pawła /Paffa/ które pozwoliły nam w zamierzonym czasie dotrzeć przez Sulęczyno ,Amalkę ,Podjazdy,Puzdrowo do Sierakowic na jak się nam marzyło dobry obiadek. Miejsce w którym ponoć serwowano dobrą pizze a dziś zamienione w miejsce spotkań chłopaków w spodniach z lampasami : ) ,okazało się wielka porażka kulinarną . Po pseudo posiłku ruszyliśmy na czerwony szlak do Kamienicy Królewskiej na tym odcinku pożegnaliśmy Michała który pognał do 3m . Trzymając się koloru czerwonego przebywamy chyba najpiękniejszy jego fragment tego szlaku przez rezerwat Szczeliny Lechickiej na punkt widokowy o tej samej nazwie i kolejno rezerwaty Lubygość i Żurawie Błota do jeziora Kamienne .Tu przy Diabelskim Kamieniu mały odpoczynek i ruszamy na północ w kierunku Strzepcza i dalej na Tępcz ,tu również pożegnaliśmy dwoje współtowarzyszy Kasię / totiki/i Tomka / Ufo/ którzy obrali kierunek wschód przez Tokary do 3m . Dodam ,iż Osoba Prezesa sumiennie dotrzymuje słowa w kwestii pogody niekiedy nas rozpieszczając promieniami słońca : ) – cóz to znaczy mieć Topola po swojej stronie .W miejscowości Tępcz wskakujemy na podrzędne asfalty aby nadrobic troszkę cennego czasu i uciekając na wschód a w Wyszecinie na północ zmierzamy do Luzina po drodze delektując się przepięknymi krajobrazami w zachodzącym słońcu tym piękniejsze i milsze im bardziej z górki a należało się wszystkim odrobina błogości na pięknych zjazdach. W Luzinie na stacji kolejowej sprawdzamy połączenia gdzie również spotykamy naszych dobrych znajomych Daszkę i Marka . Ponieważ zamiar był taki aby odprowadzić koleżankę Anetkę do domku więc ruszamy dalej na kołach do Bolszewa przez Gościcino . Anetka dociera do domku a my mkniemy na dworzec PKP Wejherowo ,docieramy 21,25 czas na zakup biletów i gorącą czekoladę z automatu ,pakujemy się do podstawionej skm-ki i jest już ciemno na zewnątrz jak i w naszym przedziale : ) .

Rajd obył się bez awarii technicznych choć strat w ludziach nie udało się uniknąć : ) Obie Kaśki doznały drobnych kontuzji ale cóż jak jest wojna musza być straty mawiają ,ze do wesela się zagoi : ) .
Dziękuję Wam Wszystkim za tak liczny udział ,miło się spędza z Wami czas : ) Dzięki Paweł za pomoc w nawigacji ,Prezesie za wspaniała aurę oraz fotoreporterom dzięki którym w zimowe wieczory będzie miło i ciepło oglądając Wasze fotki . Szczególne wyrazy uznania dla Anetki, Kamili ,Kasi /Totiki/ za ambitna jazdę ,reszta to stare lisy : )

Wycieczka nie należała do łatwych można rzec bez zjazdów .W związku z awarią licznika podaje odległość z zaufanego źródła / Prezes Topol /od startu do mety 142,5 km plus dojazdy /u mnie wyszło 184,0/ indywidualnie , czas 12h z postojami Paweł podał ponad trzy godz sumarycznie .

PS. Gdybyście mieli jeszcze kiedyś ochotę na tego typu jazdę czyli niekoniecznie szlakami – mamy kompas i śmigamy to dajcie znać : )

Dodane 18 maja 2009, 13:04 przez no saint

« poprzednie | pokaz ≡ | następne »Fotorelacja uczestnika marek_r

« poprzednie | pokaz ≡ | następne »Fotorelacja uczestnika Wickerman

Aneta, 17 maja 2009, 21:41
Ślicznie dziękuję Wszystkim za kolejny wspaniały rajdzik :) :) z odprowadzeniem mnie do domku :)
Szczególne podziękowania dla Adama, organizacja pierwsza klasa, a tereny wyśmienite z widokiem na Szczelinę Lechicką :):)
dzięki, było przecuuuuuuuuudnie :)
UFO, 17 maja 2009, 23:05
Zdjęcia oblukam szybko i zaraz dodam
marek_r, 17 maja 2009, 23:07
Rajd był spaniały!!! Adam więcej takich wypraw. Zdjęcia wrzucą jutro.
kacperek, 17 maja 2009, 23:23
Ja wykąpany właśnie jem kolację:) Super ekipa i super trasa:) No i Adam brawo za organizację :)
Kris, 18 maja 2009, 0:27
te fotki to jakies SX, generalnie g... widac:)
Kasia, 18 maja 2009, 1:21
Pięknie poprowadzona wycieczka. Nawet to straszne napady niechciejstwa, które męcza mnie ostatnimi czasy, na tym rajdzie jakieś rzadkie były:). Organizator piknie się spisał i oprócz bycia dobrym nawigatorem, okazał się być i całkiem przyzwoitym doktorem :).
Kasia, 18 maja 2009, 1:22
A z innej beczki - UFO, czemu te Twoje fotki takie karłowate???
Marta, 18 maja 2009, 7:39
Wycieczka super a trasa genialna! Dzięki Adaś!

No i ... ;-P
too_tiki, 18 maja 2009, 8:08
Nie chce mi się pisać -tylko spać -więc ograniczę się do krótkich podziękowań dla Adama za przepiękny rajd :).
UFO, 18 maja 2009, 8:20
Fotki zaraz większe będą ustawienia automatyczne zawiodły:)
Wickerman, 18 maja 2009, 8:23
Mam to samo.. masakrycznie chce mi się spać. Ale rajd był pierwsza klasa :))
Liczymy Adamie na kolejne tak udane wycieczki :)

A fotki dodam jak tylko dojdę do siebie :|
Łukasz, 18 maja 2009, 10:57
Wspaniały rajd ! Już dawno niebyłem na takiej wycieczce, fotki dorzuce po południu jak już będę w domu.
Wickerman, 18 maja 2009, 19:03
Fotki dodane. Zażalenia przyjmuję na piśmie przez 7 dni :P
no saint, 18 maja 2009, 20:10
A teraz bez lania wody i na poważnie :) żaden rajd nie będzie udany jak nie będzie Was i to jest jedyny dobry pomysł na wycieczkę :):):) więc to ja dziękuje Wam :):):)
Łukasz, 18 maja 2009, 20:11
Foty dodałem tak jak obiecałem miłego oglądania
t.o.p.o.l., 18 maja 2009, 20:44
polecam sie na przyszłość !!
t.o.p.o.l., 19 maja 2009, 16:40
UFO !!! zmień prosze ten klaser ze znaczkami !!
Kasia, 19 maja 2009, 17:32
UFO, niczym Janusz, istnieje w wielu osobach. Sprawdź fotki Zastępowego, a przekonasz się, o czym mówię :D.
Janusz, 19 maja 2009, 17:43
już wczoraj na "dzwonekShoutBox" o godzinie 23:01:47 Wickerman napisał :
"nie chcę się czepiać, ale chyba zapomnialeś poodwracać niektóre ;) "