Relacje » Maraton Kartuzy-Odry-Kartuzy, 24 lipca 2016

Trasa wycieczki:
Kartuzy Szymbark Wielki Klincz Odry Stara Kiszewa Zamek Kiszewski Nowa Karczma Kartuzy

To był bardzo udany wypad. Janek i Cecylia rozkręcili nas trochę, a potem jechaliśmy w trójkę. Dla Karola i Łukasza terra incognita zaczęła się już za Szymbarkiem. Opustoszałe asfalty bocznych dróg napawały optymizmem (tak się zgadaliśmy, że minęliśmy kluczowy skręt). A potem było już tylko lepiej - zjazd w bory i poszukiwanie właściwej drogi w kierunku kręgów w Odrach. Nieocenieni mieszkańcy próbowali tłumaczyć jak potrafili zawiłości trasy, potem do gry włączyły się nieco przekrzywione oznakowania na kamiennych blokach w lesie. Wiedzieliśmy, że trochę kluczymy, ale jazda ta trasą była czystą przyjemnością (cieszył spokój, mnogość drzew i licznie pokazujące się sarny).
W końcu na 70km zameldowaliśmy się w Odrach - półgodzinna przerwa i ruszamy na Zamek Kiszewski - tym razem kamienne oznakowane bloki prosto i skutecznie kierują nas na Bartel, a potem w lewo na Starą Kiszewę. Na zamku właściciel buduje coś z białych pustaków - wygląda to średnio.
Nam do przejechania zostało niespełna 50 km - wybraliśmy asfalt przez Nową Karczmę.
Długość trasy 138 km (asfalt 60%, szutry i bruki 40%). Czas wyprawy (jazda + przerwy 9,5 godz.).
kilka fotek z wyprawy jutro na rowerowym blogu Łukasza.